tisdag 18 augusti 2009

Åter till verkligheten...


Idag har jag börjat jobba igen och det känns bra. Jag har haft en fantastisk sommar men varje år längtar jag alltid efter att komma igång igen. Jag har skickat ut utskick, jobbat på en ny hemsida, bokat in möten med kliniker och skickat efter nyheter att visa upp för kirugerna.

I morse hade jag ett möte med Jonatan Ohlin och Moa Bäckström på kansliet. Vi pratade om hur vi ska utveckla vår medlemstidning Stockholmsliberalen som jag är redaktör för. Det är roligt att så många skriver insändare och det går onekligen att ha en debatt även om tidskriften inte kommer ut så ofta. Och folkpartisterna i Stockholm är verkligen engagerade, framför allt i stadsbyggnads- och miljöfrågor.

Jag växlade också några ord med en av mina bästa vänner, Isabel Smedberg-Palmqvist som jobbar som kommunikatör för FP-Stockholm. Passade även på att hälsa på Adam Cjewman, ny orförande för LUF, som är en väldigt sympatiskt ung man.

Sen hade jag möte med en av grundarna till riket.se. Jag gillar entusiasmen och idéerna och jag tror det kan bli något riktigt bra av initiativet. Jag önskar grundarna lycka till och kommer med spänning följa utvecklingen.

Efter detta lunchade jag med min gode vän Madeleine Sjöstedt. Hon är kultur- och idrottsborgarråd i Stockholm och en väldigt kompetent och inspirerande politiker. Ni kan läsa hennes blogg här.

I kväll ska jag träffa fler folkpartister över en middag och jag utgår från att världsproblem är lösta i morgon. Så ni kan alla luta er lungt tillbaka.

För övrigt så har fyra folkparstister svarat på vår DN-debattartikel om sprutbytesprogram som vi skrev i förra veckan. Läs här och avgör själv.

Inga kommentarer: