måndag 5 juli 2010

Första kvällen i Almedalen

I går kickade Almedalen igång. Vi började dagen med att vara med som publik på JMWs talkshow om sociala medier. Martin Gelin och Alexander Bard var inbjudna gäster. Martin som är de ansvarig för de grönrödas sociala medier verkade inte ha hamnat på rätt jobb, åtminstone gav han inte sken av det igår. Alexander gick loss som vanligt och berättar vad som kommer att hända och varje gång han siar om framtiden så slår det in.

Sen var vi hela dagen på stranden, det måste varit en av sommarens varmaste dagar. Vi hann precis ner till Almedalen när Fredrik Reinfeldt höll sitt tal. Onekligen hade någon retorikexpert sagt åt honom att vara lite mer folklig och dra några skämt. Det fungerade, han fick publiken med sig. Och jag tror inte heller att svenska folket vill ha höjda skatter. Uppriktigt sagt så kan jag inte förstå hur någon kan tänka sig att lägga sin röst på Mona Sahlin, Thomas Östros när vi har Fredrik Reinfeldt och Anders Borg. Och Lars Ohly. Tyvärr är det inte ett skämt, han kommer att få en ministerpost i nästa regering. Jag har aldrig sett så mycket folk i Almedalen.

På kvällen åt jag middag på Munkkällaren med Annika Beijbom, Alexander Bard, Markus Förberg, Jan Söderqvist och Linus Eriksson. Det var mycket trevligt. Vi sprang på Mary X Jenssen och hennes familj vilket var mycket trevligt. Efter middagen hann jag träffa mina goda vänner Isabel, Per och Anna. Vi tog en drink och sen gick jag hem. Jag tror jag somnade innan kl 11. Idag ska jag gå på seminarium, dela ut flygblad för vårt seminarium i morgon tillsammans med mina kollegor och däremellan ta ett dopp. Det känns tropiskt ute, det är helt fantastiskt.

Inga kommentarer: