fredag 10 september 2010

Kryssa mig i valet!

Jag kandiderar till riksdagen och till kommunfullmäktige i Stockholm. Om jag blir inkrysssad i riksdagen kommer jag främst att jobba för att alla människor ska ha samma rättigheter. Diskriminering av någon minoritetsgrupp får inte accepteras, oavsett om det gäller invandrare, homosexuella eller äldre.

Om du personvalskryssar mig och jag kommer in i kommunfullmäktige i Stockholm kommer jag att driva följande frågor:

-Jag brinner för vattenburen kollektivtrafik. Vi måste utnyttja vattnet i Stockholm mer. Alla partier har i åratal nu pratat om att vi måste använda Stockholms vatten för att transportera människor och nu är det dags att göra något åt saken.

- Ungdomsbostäder. Stockholm växer med minst 20000 människor per år. De som har det svårast att hitta någonstans att bo är unga människor. Vi måste bygga fler billiga lägenheter med enklare standard så att unga kommer in på bostadsmarknaden.

-Jag anser att vi måste bygga ut kollektivtrafiken men också Förbifart Stockholm. Av 21 km kommer 17 gå under marken. Detta stör inte vår miljö. I framtiden kommer Stockholmarnas bilar att drivas av förnyelsebara drivmedel. Samtidigt måste vi också bygga ut kollektivtrafiken, Förbifart Stockholm utesluter inte mer spårvägar.

Inga kommentarer: