tisdag 3 februari 2009

Farväl Södermalm

I nästa vecka avgår jag som ordförande för folkpartiet Södermalm-Gamla Stan. Jag har flyttat till Liljeholmskajen och då tillhör jag Hägerstens lokalavdelning. Det är med blandade känslor jag lämnar mitt uppdrag. Det har varit kul att arbeta med så duktiga människor. Ett av styrelsens och mina mål var att vi skulle öka medlemsantalet under mandatperioden och hittills har vi haft en ökning med 11 procent. Vi är nu Sveriges största lokalförening med 227 medlemmar.

Samtidigigt ser jag fram emot att byta förening. Nya människor och nya frågor. Hägersten är ett stort område och det händer väldigt mycket just nu. Bara vid Liljeholmskajen ska det totalt byggas 4000 lägenheter. Man bygger också en jättegalleria på Liljeholmstorget med 90 butiker. Innerstaden håller på att flytta ut och det känns modernt och framåtblickande. Men jag kommer att sakna söder, för mig är det fortfarande stan.

Inga kommentarer: