måndag 6 april 2009

Sverigedemokraterna igen..

Gång på gång kommer SD tillbaka till att de inte får vara stolta över sitt land. Man ska skämmas om man vill sjunga nationalsången eller hissa den svenska flaggan. Kan någon förklara för mig var dom får detta ifrån? Jag är jättestolt över Sverige och jag har aldrig fått höra att jag ska hålla tyst om detta. När jag var med i scouterna, både som barn och ledare, hissade vi alltid flaggan och det var ingen som ifrågasatte det. Det kändes bara högtidligt och fint.

Att SD försöker göra en grej av detta blir patetiskt. SD-anhängare får väl göra vad dom vill så länge som inte bryter mot lagen. Hissa flaggor och sjunga snapsvisor. Eller lyssna på vit makt musik. Det är ju det som positivt med att bo i en demokrati.

Man kan ju också konstatera att det Sverige som SD är stolta över finns inte, det handlar om en fantasivärld, ett påhittat folkhem med kristen moral som ledstjärna, där alla har samma tro och samma värderingar, vilket såklart är rent nonsens. Som liberal är jag stolt över vår demokrati, vårt trygga samhälle och framför allt är jag stolt över att vi kan ta emot människor som inte har det så bra som oss.

Så snälla Sverigedemokrater, lägg ner snacket om att ni inte får vara stolta över det ni kallar ert land.

Inga kommentarer: