fredag 26 mars 2010

Stödet för Sverigedemokraterna rasar...

Flera goda nyheter i den senaste synovatemätningen.

För det första så backar Sverigedemokraterna. Svenska folket håller uppenbarligen på att genomskåda deras hetspropaganda mot muslimer som grupp. Alla normala människor förstår att man inte bygger ett samhälle genom att demonisera folk med utländsk bakgrund.

Den andra goda nyheten är att S backar, som borgerlig sympasitör kan jag inte låta bli att bli att glädjas över detta. Jag kommer de närmaste sex månaderna jobba stenhårt för att Alliansen ska bli omvald. Självklart blir jag glad när det största oppositionspartiet får färre sympasitörer.

Den tredje goda nyheten är att FP ökar. Det är också roligt att C verkar lyfta lite. Jag är övertygad om att väljarna kommer att belöna C för gårdagens beslut om slopad revisionsplikt för företagare. Jag är själv egenföretagare och beslutet gör att jag kommer att tjäna minst 30000 kr mer per år. Det är verkligen på tiden att Maud Olofsson får komma fram som den företags- och tillväxtvänliga politiker hon är.

Inga kommentarer: