onsdag 12 maj 2010

Alliansens snart fyra år vid makten...

Alliansen gick bland annat till val på att det skulle vara mer lönsamt att arbeta, skolan skulle åter igen bli en kunskapsskola och privata alternativ skulle ge människor fler möjligheter. De grönröda basunerar ut att Alliansen har gjort Sverige omänskligare och ökat klyftorna. Att människor betalar mindre i skatt och får mer pengar i plånboken och mer personlig frihet är uppenbarligen något ont i de grönrödas värld. I vänsterpartiernas Sverige lever människor från hand till mun, man ska inte har några pengar på banken eller tjäna pengar på företagande. Istället ska man vara beroende av den goda staten som går in och stöttar med bidrag där det behövs. Jag tror inte alls på bidrag, det är min övertygelse att bidrag passiviserar.

Jag tror på människors egen kraft och jag är övertygad om att om vi ska klara framtidens utmaningar måste vi alla bidra efter den förmåga vi har. Att som vänsterpartiet komma med tokiga förslag som sex timmars arbetsdag med bibehållen lön, mitt under en global ekonomisk kris där flera länder i Europa riskerar att falla samman ekonomiskt, är så urbota dumt att man inte kan tro det är sant. Socialdemokraterna måste hata den dag de satte sig i samma båt som vänsterpartiet och det kommer att bli ett hopplöst företag att försöka hålla ihop den grönröda röran.

Hur som helst, Alliansen har infriat väldigt många av sina vallöften. Våra företrädare har gjort det dom gick till val på. Vill du läsa mer om vad Alliansen har gjort det nu publicerats en skrift som du hittar här.

Inga kommentarer: