tisdag 8 juni 2010

Lyckat Alliansbloggmöte!

Igår kväll var jag på ett bloggmöte som Mark Klamberg, Fredrik Antonsson och jag var initiativtagare till. Peter Kjällqvist var också med och arrangerade. Trettio personer som bloggar för en Alliansseger samlades för att se vad vi gemensamt kan göra för att se till att Alliansen blir återvald i höst. Mark Klamberg och alltid lika briljanta Martina Lind höll anföranden och sen hade vi workshops där vi diskturerade vad vi kan göra tillsammans. Ännu en gång så slog det mig hur mycket starkare män är om man gör saker tillsammans och är flera som vill åt samma håll.

Till många socialdemokraters stora förtret utmynnande mötet inte i något centralstyrt bloggnätverk, som sossebloggarna gång på gång hade kallat för en kopia på deras netroots. Däremot kommer vi att starta ett Alliansbloggar-nätverk som fungerar på samma sätt som Liberala bloggare. Man tipsar varandra om vad man har bloggat om och får inspiration, skriver om samma sak och hissar på så sätt varandra. Detta är ett extremt effektivt sätt att jobba på gräsrotsnivå och hade jag sympatiserat med de rödgröna hade jag kännt mig väldigt stressad idag.

Amanda Brihed kommer att administrera nätverket. Om du vill vara med hör av dig till henne.

Inga kommentarer: