tisdag 16 juni 2009

Tvärbanan och framtidens folkpartister


Jag sitter och läser RUFS, 2010 en megaenkät som Regionplane- och trafikkontoret har gjort för Stockholm Län. Otroligt intressant läsning. Bland annat framgår att det Stockholmarna tycker SÄMST om är de dåliga eller obefintliga tvärförbindelserna mellan förorterna. Med andra ord, vi behöver fler spårvägar. Tunnelbana är inte att föredra, folk känner sig otrygga nere i jorden, och en spårväg ovan jord kostar en bråkdel av att bygga jämfört med tunnlar under jord. Så fler tvärbanor!!

Jag vill också idag endorsa tre folkparister som jag är övertygad kommer att spela en stor roll för folkpartiet i framtiden.

Martin Ängeby. Martin är en av de skarpaste hjärnorna i FP Stockholm. Han bor i Kista och är extremt engagerad i integrationsfrågorna. Han brukar blogga på Liberatis hemsida men har också nyligen startat sin egen blogg, Frihetlighet. Gå gärna in och läs hans inlägg i debatten.

Mark Klamberg. Mark är en otroligt klok man. Hans insatser i FRA-debatten är ovärderliga. Han är från Lund och jag är god vän med hans bror Chris. Ni kan läsa hans blogg här.

Jessica Bagge. Jessica är den person i min bekantskapskrets som är mest engagerad i jämställdhetsfrågorna. Ingen kan frågan om delad föräldraförsäkring så bra som hon. Hon kommer att börja blogga inom en snar framtid, men om ni vill läsa något hon har skrivit kan ni gå in här.

Nog med lovebombande för idag.

Inga kommentarer: