onsdag 2 september 2009

Anna Odell och hennes galna fanclub


En lärare på Konstfack har startat en insamling som ska betala Anna Odells böter. Han tycker det är mycket tråkigt att hon blev dömd... Hallå!!! Så i hans och andra konstfackslärares värld ska konstelever och konstnärer leva under särskilda lagar. De ska få förstöra vår gemensamma egendom och ta upp sjukvårdspersonal tid, utan att riskera något straff? Det är helgalet. Hur hamnade vi i denna absurda situation? Varför ska märkliga människor med ett desperat behov av få utrycka sig och få uppmärksamhet stå utanför lagen?

Och att domen är ett skämt är uppenbart. Anna Odell kommer enligt egen utsago fortsätta med sina "kontroversiella projekt". Och hon kallar domen populistisk. Uppenbarligen står det inte rätt till i hennes huvud.

Om det den korkade Anna Odell gör ska kallas konst betackar jag mig. Och jag vill inte att mina skattepengar går till konstfack.

Läs vad andra bloggare tycker: Thomas Melin, Christian Valterson och Olah Örtengren.

Andra liberala bloggar: Per Altenberg, Mathias Sundin, Sebastian Hallén, Erik Svansbo och Mattias Lönnqvist.

5 kommentarer:

Mikael Kamfjord sa...

Jag blev glad när jag läste ditt inlägg för jag har ibland känt mig lite ensam i kritiken mot fr. Odell. Det har varit ett evigt gullande med denna "konstnär". Ett gullande som för mig är helt obegripligt.

Martin Ängeby sa...

Jag tycker de som bryter mot lagen också ska dömas. Allas likhet inför lagen är en av de viktigaste principerna för att samhället ska fungera.

Sen får man samla in vad man vill till vem man vill, så länge man inte hetsar mot folkgrupp.

Seved Monke Ajneståhl sa...

Mikael, jag instämmer. Det är obegripligt. Och ju galarna konstnärer ju mer gullande. Sjukt.

Helt korrekt Martin, allas likhet inför lagen och allas samma värde är en förutsättning. Om inte är vi ute på väldigt djupt vatten.

Seved Monke Ajneståhl sa...

Galnare ska det stå...

Anonym sa...

I andra världar ska bankdirektörer och deras styrelser få leva under särskilda lagar. De ska få förstöra vår gemensamma skattebas och ta upp finansinspektionens personals tid, utan att riskera något straff? Det är helgalet. Hur hamnade vi i denna absurda situation? Varför ska mäktiga människor med ett desperat behov av få roffa åt sig och undvika uppmärksamhet stå utanför lagen?

Och att finasbrottsdomar är ett skämt är uppenbart. Direktörerna kommer enligt egen utsago fortsätta med sina "kontroversiella projekt". Och de kallar domen populistisk. Uppenbarligen står det inte rätt till i deras huvud.

Om det den korkade finansiella aktören gör ska kallas utveckling betackar jag mig. Och jag vill inte att mina skattepengar går till bankerna...

Svinhugg går igen ..:-)