söndag 4 juli 2010

Äntligen Almedalen!

I går kväll kom jag fram till Visby och bor i Villa Liberati med sju nära vänner. Veckan kommer att bli superkul. Det känns som om alla är här. Det är 1400 evenemang vilket i sig är helgalet. Jag tror det blir väldigt svårt för partierna att sticka ut i det massiva bruset. Det ska bli spännande och se hur det går. Också spännande att följa upp hur sociala medier kommer att användas under Almedalen. Blir det som partierna önskar eller kommer nya användningsområden komma fram, som ingen tidigare tänkt på?

Jag är här å Haninge kommuns vägnar och på tisdag har vi ett seminarium. Du kan läsa om det här och se en kortfilm här. Du är välkommen dit.

Många av mina nya kollegor är här, jag träffade tre moderater på båten hit. Peter Olevik Dunder kommer idag om jag inte missminner mig och mina pol sek kollegor Sara Lindgren och Sven Gustavsson är också på väg. Det ska bli kul att umgås meddom.

Jag har inte bloggat på ett bra tag men nu ska jag sättta igång igen. Rapport följer i kväll vad som har hänt under dagen. Jag kommer också flitigt direktfotografera till min facebooksida för er som vill följa mig där.

Inga kommentarer: